Dlaczego warto regularnie trenować piłkę nożną?

0
47

Piłka nożna od bardzo wielu lat jest najpopularniejszym sportem w Polsce. Amatorsko trenują ją regularnie zarówno najmłodsi, jak i osoby w wieku szkolnym, studenci oraz dorośli. Ale czy oprócz sportowej satysfakcji, piłka oferuje nam również inne profity?

Naukowcy dawno udowodnili już, że regularne trenowanie piłki nożnej wpływa bardzo pozytywnie na nasz organizm. Uprawiając tę konkretną dziedzinę sportu, poprawiamy nasze zdrowie, zarówno fizyczne, jak i psychiczne. W jaki dokładnie sposób?

Lepsze samopoczucie i lepsze funkcjonowanie organizmu

Właściwie każda aktywność fizyczna dostarcza nam dobrego samopoczucia i jest gwarancją długiego, zdrowego życia. Nie inaczej jest z piłką nożną. Do tego trenowana na świeżym powietrzu, pozwala dostarczać naszemu organizmowi większe dawki tlenu. Dzięki temu nasze serce, układ oddechowy i mózg lepiej pracują, a krew szybciej krążąca naczyniami krwionośnymi usprawnia metabolizm. Jeśli jeszcze masz wątpliwości, czy grywać w „nogę” regularnie, to możesz spokojnie się ich pozbyć już teraz. Odwiedź najbliższy sklep piłkarski, kup niezbędną odzież i umów się ze znajomymi na mecz.

Siła mięśni 

Grając w piłkę nożną, wykorzystujemy zarówno mięśnie dolnej, jak i górnej części cała. Wybiegając regularnie na murawę, z łatwością zbudujemy umięśnione nogi, które są wykorzystywane przez graczy do biegania w różnych tempach, skakania, wykonywania wślizgów i kopania piłki. Podobnie jest z górnymi partiami ciała – osłanianie futbolówki, walka ciałem z przeciwnikiem o pozycję, utrzymywanie rąk w ciągłym ruchu – to wszystko pomaga budować mięśnie pleców, barków, rąk i brzucha. 

Zwiększone funkcje poznawcze mózgu 

Podczas gry musimy być skoncentrowani – to jeden z najważniejszych elementów piłki nożnej. Ze względu na szybkie tempo gry i wymóg ekspresowego podejmowania decyzji, bez odpowiedniej koncentracji i wytrzymałości nie zdziałamy na boisku za wiele. Dlatego mózg piłkarzy zawodowych i amatorskich przyzwyczajony jest do stanu skupienia i ma znacząco rozwinięte funkcje poznawcze. 

Pewność siebie i redukcja stresu 

Razem ze wzrostem siły fizycznej i wytrzymałości organizmu budowanej przez grę w piłkę nożną, stajemy się pewniejsi siebie zarówno na boisku, jak i poza nim. Możemy być też pewni, że poziom stresu zdecydowanie się u nas obniży. Regularne trenowanie piłki nożnej wzmacnia również poczucie własnej wartości zawodnika w jego życiu osobistym i zawodowym. 

Mocniejsze stawy i zmniejszenie tkanki tłuszczowej

Regularne granie w piłkę nożną ma zbawienny wpływ na wzmocnienie odporności naszego ciała na urazy. Nasze mięśnie, stawy i kości będą bardziej wytrzymałe, jeśli co najmniej 2 razy w tygodniu założymy na nogi buty piłkarskie i wyjdziemy na murawę. Możemy liczyć też na poprawę przebiegu procesu przemiany materii, sprzyjającej odchudzaniu i przeciwdziałającej otyłości. Grając w piłkę, będziemy po prostu szczuplejsi. 

Lepsza wydolność aerobowa

Jak wspomnieliśmy wcześniej, piłka nożna wymaga niesamowicie wysokiego poziomu wytrzymałości organizmu z powodu ciągłego pozostawania w biegu na boisku. Dlatego też gra w piłkę zwiększa wydolność aerobową, szczególnie kiedy przechodzimy z chodu na sprint. 

Piłka nożna – gra dla każdego!

Nieważne, w jakim jesteśmy wieku, nieważne jakiej płci, nieważne, czy chcemy być amatorami czy profesjonalistami – po prostu grajmy regularnie w piłkę nożną! Benefity zdrowotne i społeczne, jakie oferuje ta dziedzina sportu, są doprawdy nieocenione. Pamiętajmy jednak, żeby przed każdym meczem i treningiem porządnie się rozgrzać, wystarczy dosłownie przebiec kilka rundek wokół boiska. Wtedy możemy być w 100% pewni, że w bezpieczny i kontrolowany sposób działamy na korzyść naszego ciała i psychiki.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here