Co zjeść po treningu?

0
176

Coraz więcej osób trenuje na siłowni. Kluby fitness w ostatnich czasach przeżywają prawdziwe oblężenie. Zmieniły się bowiem ogólne kanony piękna i dziś atrakcyjną sylwetką jest ta delikatnie umięśniona, a nie szczupłe i wątłe ciało, na którym nie da się wyróżnić nawet jednego mięśnia. Ćwiczą nie tylko panowie, ale także i kobiety. Wszyscy wylewają z siebie siódme poty na siłowniach, by spalić całą zbędną tkankę tłuszczową i zastąpić ją tkanką mięśniową. Treningi to podstawa, jednak do osiągnięcia optymalnych efektów niezbędny jest również właściwy sposób żywienia. Bardzo ważne jest m.in. jedzenie po treningu. Aby ćwiczenia przyniosły efekty, tuż po nich trzeba nasycić swój organizm właściwymi substancjami odżywczymi. W przeciwnym wypadku cały wysiłek może pójść na marne.

Uzupełnianie składników po treningu

Aby odpowiedzieć sobie na pytanie, co warto spożyć po treningu, na samym początku wypadałoby odkryć, jak w ogóle funkcjonuje organizm w trakcie intensywnego wysiłku siłowego. Otóż w pierwszej kolejności czerpie on energię z glukozy, czyli uszczupla wszystkie stworzone wcześniej zapasy energetyczne. Dopiero potem sięga do tkanki tłuszczowej, którą też może przerobić w glukozę. To wszystko oznacza jednak, że po treningu organizm jest totalnie wypruty z sił, które trzeba jak najszybciej uzupełnić. A jak to zrobić? Oczywiście z pomocą węglowodanów. Węglowodany dzielimy ogólnie na dwie grupy: proste i złożone. We wszystkich poradnikach dotyczących zdrowego żywienia można znaleźć informacje o tym, że węglowodany złożone są zdrowsze, ale akurat po treningu lepiej sprawdzą się te proste. Błyskawicznie są one przekształcane w glukozę, dzięki czemu bardzo szybko mogą uzupełnić utraconą energię. Przykładem tych makroskładników będą m.in.: owoce, płatki owsiane, jasne pieczywo i biały makaron oraz ryż.

Co powinno zawierać jedzenie po treningu?

Jedzenie po treningu powinno też zawierać sporą ilość białka. Białko to taki specyficzny makroskładnik, który buduje dosłownie cały organizm. Odpowiadania za tworzenie się nowych komórek i rozwój tkanki mięśniowej, dlatego też pomaga w osiąganiu szybszych efektów w przypadku rozwoju sylwetki. Źródła białka są natomiast niezliczone, dlatego można stosować je wymiennie. Najprostsze i najlepsze z nich to mięso, ale jako że ciężko zabierać je ze sobą za każdym razem na siłownię, od czasu do czasu warto je zastąpić np. twarogiem wymieszanym ze śmietanką i owocami. Dobrym pomysłem będzie też stosowanie odżywki białkowej. Wystarczy wymieszać ją z wodą lub mlekiem i wypić, aby spożyć w miarę wartościowy posiłek po treningu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here