Zdrowe jedzenie po treningu

0
415

Jedzenie to jeden z najważniejszych elementów, który pomoże nam zachować właściwą wagę. Aby móc cieszyć się piękną sylwetką w pierwszej kolejności należy się prawidłowo odżywiać, a dopiero w drugiej kolejności należy rozpocząć aktywność ruchową. Przy czym nie można się również głodzić. Wielu trenerów personalnych mówi śmiało, że aby schudnąć należy jeść. Jednak należy jeść zdrowo, pamiętać o odpowiedniej kaloryczności produktów, dzięki czemu waga będzie prawidłowo zachowana. Do tego należy pamiętać o odpowiednich przerwach pomiędzy posiłkami.

Zdrowe odżywianie – co jeść?

Zdrowa dieta to przede wszystkim pięć mniejszych posiłków, które zapewnią nam sytość an dłuższy okres czasu, od posiłku do posiłku. Pomiędzy takimi posiłkami można z powodzeniem pozwolić sobie na trening pod dowolną formą. Przy czym nie można zapominać, że trening po jedzeniu nie jest wskazany. Dopiero około godzinę po jedzeniu można pozwolić sobie na jakąkolwiek aktywność sportową. Mówimy tutaj o dużych posiłkach, takich jak śniadanie, obiad oraz kolację. W przypadku kolacji najlepiej jednak jest ją zjeść po aktywności sportowej. Jeżeli wykonamy trening i od razu położymy się spać, to możemy sami sobie zaszkodzić. Warto jednak zjeść coś mniejszego, ale po zakończeniu treningu. Trenując z pełnym żołądkiem na pewno nie damy z siebie tyle ile powinniśmy i do tego będziemy czuli się źle. Wyniknie to z tego faktu, że całe jedzenie jeszcze się w odpowiedni sposób „nie ułoży” w naszym żołądku. Należy więc dać sobie czas po obfitym posiłku.

Duże czy małe posiłki?

Z kolei jeżeli mamy do czynienia z mniejszymi przekąskami, jak chociażby jedno jabłko lub mały batonik proteinowy, to nie musimy zachowywać takiej przerwy czasowej. Jest to na tyle mały posiłek, że nie powinien nam on przeszkadzać, jeżeli będziemy ćwiczyć siłowo lub też będziemy wykonywać jakiś intensywny fitness. Nie należy również zapominać o tym, że tak samo liczy się pożywienie po treningu, jak chociażby jakaś malutka przekąska w postaci owocu, surowego warzywa. Takie przekąski zależne są również od tego, jak mocno i intensywnie ćwiczyliśmy. Przy takich ćwiczeniach, jak joga, tai-chi nie trzeba od razu sięgać po posiłek. Jednak po dwóch godzinach zumby koniecznie jest uzupełnienie odpowiednich składników mineralnych, które wypociliśmy podczas tego energetycznego tańca. Jedzenie jest naprawdę bardzo istotnym elementem o którym nie można zapominać. Można jeść zdrowo, bardzo pożywnie i smacznie. Dieta nie jest niczym złym i można w bardzo łatwy sposób się do tego przekonać. Wystarczą tylko dobre chęci.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here